Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
Үгийг утгаар нь зөв харгалзуулсан хэсгийг олоорой.
- шүтэх a. улайран дайрах
- сүрэглэх b. хүсэн дурлах
- улангасах c. хэсгээрээ бөөгнөрөх
- тэмүүлэх d. гүнээ итгэх
- ноёрхох e. эзэрхэн захирах
A.
1d, 2c, 3a, 4e, 5b
B.
1d, 2c, 3a, 4b, 5e
C.
1b, 2c, 3a, 4d, 5e
D.
1b, 2a, 3c, 4d, 5e
E.
1d, 2c, 3e, 4a, 5b
Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
“Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг” гэсэн толгой өгүүлбэрийг дэмжих өгүүлбэр аль нь вэ?
A.
Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил хэмээн үзэж, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна.
B.
Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг.
C.
Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
D.
Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй.
E.
Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
Эсээний хөтөч санаа аль вэ?
A.
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг.
B.
Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй.
C.
Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
D.
Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон ... үйлийн үрийг бүтээдэг.
E.
… энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц.
Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
“Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно” гэсний учир юу вэ?
A.
Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй учраас
B.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлсэн учраас
C.
... ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй учраас
D.
Их тооны дарангуйлал ертөнцийг сүргийн сэтгэлгээтэй болгох учраас
E.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас
Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
Эхэд дэвшүүлсэн асуудал аль нь вэ?
A.
Хорвоогийн юмс бүхэн ганц байдаг тухай
B.
Ганцаардлаас айдас үүсдэг тухай
C.
Их тоо ноёрхож байгаа тухай
D.
Ганц гэдэг туйлын дээд чанар болох тухай
E.
Ганц гэдэг үнэ цэнт чанар алдагдаж байгаа тухай
Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
Эхийн гол санааг илэрхийлэх түлхүүр өгүүлбэрийг олоорой.
A.
Бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц.
B.
Аливаа амьтан ургамал ганцаардлын айдастай төрдөг.
C.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ.
D.
Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй.
E.
Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ.
Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
Эхийн онцолсон хэсгийн хэв маягийг зөв тодорхойлсон нь аль вэ?
A.
Их тоо нь багыгаа эрхэндээ хэрхэн оруулдаг талаар оюун дүгнэлт гарган бичсэн тул эргэцүүлэмж
B.
Их тоо нь багыгаа эрхэндээ хэрхэн оруулдаг тухай нэгэн цагт зэрэгцүүлэн тоочсон тул тоочимж
C.
Их тоо нь багыгаа эрхэндээ хэрхэн оруулдгийг учир зүйн дэс дараатай өгүүлсэн тул хүүрнэмж
D.
Их тоо нь багыгаа эрхэндээ хэрхэн оруулдаг учир шалтгааныг тайлбарлан мэдээлсэн тул тайлбарламж
E.
Их тоо нь багыгаа эрхэндээ хэрхэн оруулдгийг учир зүйн дэс дараатай өгүүлж, тоочсон тул тоочимж, хүүрнэмж хосолсон
Аугаа их тоо “Нэг” /эсээ/
Бидний оршин буй ертөнц нэг. Нар нэг, Сар нэг, Алтан гадас, Үүрийн цолмон, Өмнөд хаалган... цөм нэг, нэг. Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй. Үгүйн учир гэвэл ижилхэн үйлийн үр бүхий амьтан ургамал, үзэгдэл юмс байдаггүй. Бүгд урьд өмнө дамжсан тоо томшгүй төрөл, төрөл тутамдаа амссан өөр өөр зовлон, үйлдсэн өөр өөр үйлийн эрхээр өвөр зуураа огт адилгүй үйлийн үрийг бүтээж, энэхүү өвөр хоорондоо адилгүй үйлийн үр нь онд ондоо шалтгаан нөхцөлд өөр хоорондоо адилгүйгээр шүтэн барилдаж бүтдэг учраас бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц. Ганц гэгч чанар. Ганцын чанараас илүү дээд чанар гэж үгүй бөгөөд дээд чанар учраас ганцаас илүү аугаа нь үгүй бөлгөө.
Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг. Айдас бол тэдний хувь тавилан. Сэтгэлийнх нь сүүдэр. Чухамхүү айдсын ачаар амьдралын төлөө тэмцэж, айдсынхаа хүчинд оршиж байдаг боловч айдсаасаа болоод хань ижлийг хайж, хань ижил олж, олсноор сүрэглэн явмагцаа ганцаардлын чанар буюу дээд чанараа алддаг. Ганцаардалтай тэмцсэн тэмцэл нь хүн төрөлхтөнд өөр шүтлэгийг авчирчээ. Эрт цагт нэг мөнх хөх тэнгэр, нэг нар, нэг сар, нэг хангарди гэхчлэн үндэстэн ястан өөр хоорондоо ондоо ондоо хүчтэнийг шүтдэг байснаа болин, тооны олонд шүтэн, олныг хайх, олныг олох, олныг эзэмшихийн төлөө тэмцэх болсноор эдүгээгийн хүмүүний амьдралын утга учир нь их тоо болжээ. Орчлон ертөнцөд амьдрахынх нь утга төгс төгөлдөрт тэмүүлэх хүслийг нь тоо эзэмдэн, тархи толгойд нь сая сая тоо эргэлдэн, тэрбум живаагийн зүг хүн тэмүүлэх болжээ. Тооны олонд шунах шуналаас болж бие биеэ хөнөөж, бие биеэ эзлэн түрэмгийлнэ. Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ. Аугаа хүнд захирагддаг байсан ертөнц их тоонд захирагддаг болжээ. “Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үзэн, бүхнийг тооны аргаар бүтээж, бүхнийг тооны олон захирна. Төрийн жолоог ч олноор атган, хааш хэрхэн залахыг ч тооны олон шийднэ.
Үнэн худлыг ч тооны олноор ялган, өршөөх цаазлахыг ч тооны олноор шийднэ. Олон бол үнэн. Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн. Үнэн гэж үгүй учраас ертөнцөд хүчтэй нь гагцхүү их тоо. Их тооны энэхүү дарангуйлал нь хувь хүнийг сүрэгт татан оруулснаар хүн төрөлхтөн нэгэн их сүрэг болж, ертөнцөд гагцхүү сүргийн сэтгэлгээ буюу их тооны сэтгэлэг ноёрхож, энэхүү их тооны сэтгэлэг нь мөнөөх нэг нар, нэг сар, нэг алтан гадас, үүрийн цолмон, өмнөд хаалганы одыг ч өөрийн сүрэгт оруулах болно. Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно.
Д.Батбаяр
“Тооны олноор зэрэг хэргэм, алдар нэрийг олж, тооны олноос болж алтан амь сүйдэж, ариун нандин бузарлагдах авч бүгд тооны олон руу улангасна” гэсэн өгүүлбэрт ямар уран хэрэглүүр байна вэ?
A.
эсрэг тэсрэг зүйлсийг сөргөцүүлэн дүрсэлсэн тул харшуулал
B.
санаагаа аажмаар өсгөн дүрсэлж, хүч нэмсэн тул ахиул
C.
төстэй хэлбэрээр, тэгш эрхтэйгээр зэрэгцүүлсэн тул зэрэгцүүлэл
D.
ижил төстэй үгсийг сөөлжүүлэн, салаавчлан бичсэн тул сөөлжүүлэл
E.
сэтгэлийн өнгө аяс, санаагаа гаргахдаа урнаар асуусан тул уран асуулт
Аль нь хэлц өгүүлбэр вэ?
A.
Олонхын үнэн хэмээсэн нь хэнд ч няцаагдашгүй.
B.
Ав адилхан хоёр юм гэж орчлон хорвоод үгүй.
C.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн.
D.
Бүхий л амьтан ургамал, үзэгдэл юмс ганц.
E.
Хүмүүний ертөнц тоонд толгойгоо мэдүүлжээ.
“Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн” өгүүлбэрийг тонгоргон хувиргасан нь аль вэ?
A.
Түүнийг бүгд үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн.
B.
Олонх түүнийг үнэн гэсэн учраас үнэн.
C.
Олонх түүнийг үнэн гэж үзсэн учраас худал байсан ч үнэн.
D.
Түүнийг олонх үнэн гэсэн учраас худал байсан ч үнэн.
E.
Түүнийг олонх үнэн гэж үзсэн учраас худал байсан ч үнэн.
“Аливаа амьтан ургамал нь ганц ганц учраас ганцаардлын айдастайгаар төрдөг” өгүүлбэр дэх тодруулсан үгийг солин найруулахад тохиромжтой нь аль вэ?
A.
ирдэг
B.
амьдардаг
C.
мэндэлдэг
D.
үүсдэг
E.
эхэлдэг
Доорх нийлмэл өгүүлбэрийн онцолсон хэсэг ямар өгүүлбэр болох вэ?
“Их тоонд захирагддаг болсноор тоо олшрохыг хөгжил юм” гэж үздэг.
A.
шууд бус тусагдахуун гишүүн өгүүлбэр
B.
шууд тусагдахуун гишүүн өгүүлбэр
C.
тодотгол гишүүн өгүүлбэр
D.
байц гишүүн өгүүлбэр
E.
өгүүлэгдэхүүн гишүүн өгүүлбэр
“Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болно” өгүүлбэрийг асуух утгатай болгож, зөв бичсэн нь аль вэ?
A.
Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болбол яахуу?
B.
Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болбол яах вэ?
C.
Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болбол яах бэ?
D.
Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болбол яахав?
E.
Тэр цагт нэг гэдэг ертөнцийн аугаа их тоо үгүй болбол яахбол?
“дагуул үг+цөм үг” гэсэн бүтэцтэй холбоо үгийг олоорой.
A.
хөхөө шувуу
B.
онгоц нисэх
C.
шарга азарга
D.
бодол санаа
E.
хар санаа
Хам холбохын “–н” нөхцөлөөр холбогдсон холбоо үгийг олоорой.
A.
удаан алхах
B.
гурван гол
C.
ярьсан сэдэв
D.
дүрслэн ярих
E.
мөнгөн өвөл
“хайртай” гэдэг үг үгсийн аймгийн хувьд аль хэсэгт багтах вэ?
A.
хүн, шавь, хүүхэд, нутаг
B.
хайрласан, дурласан
C.
үүрд, ашид, эгнэгт, мөнхөд
D.
учраас, болохоор, бөгөөд
E.
шударга, үнэнч, эрэлхэг
Төрөл үгээс бүрдсэн хэсгийг олоорой.
A.
хянуур, хянамгай, хяналт, хянагч
B.
хиймэл, хийц, хийл, хийлч, хийс,
C.
ургац, ургамал, ургацаг, урлаг
D.
холбоо, холбоц, холбогч, холигч
E.
хөгжил, хөгжөөн, хөгшин, хөгжим
Хэлц үгээс бүтсэн хэсгийг сонгоорой.
A.
хар хурд, хөх тэнгэр
B.
бор морь, цэцэгт нуга
C.
хар санаа, хар цаас
D.
бор хоног, цагаан зан
E.
хээр морь, хар үүр
Ойрад нутгийн аялгууны “жирглнт” хэмээх үгийг халх аялгуунд зөв буулгасныг олоорой.
A.
жиргээт
B.
жаргалаа
C.
жаргалант
D.
жиргэлээ
E.
зургаат
Бүтээврийн нийлцийг ажиглаад, ялгаатай үгийг олоорой.
A.
амгайвчил
B.
хөнгөвчил
C.
хуруувчил
D.
саравчил
E.
үүргэвчил
Үгсийг утгаар нь зөв харгалзуулсныг олоорой.
1. тарх a. мэдрэлийн төв эрхтэн
2. тархи b. бутрах, сарних
3. тарах c. дэлгэрэх, түгэх
A.
1a, 2c, 3b
B.
1c, 2a, 3b
C.
1c, 2b, 3a
D.
1a, 2b, 3c
E.
1b, 2a, 3c
Адил дүрмээр бичсэн үгсийг олоорой.
A.
хаяя, суръя
B.
оёё, саная
C.
нэрлэе, эрье
D.
норъё, зорьё
E.
харья, сэрье
Цэгийн оронд утга тохирох үгсийг сонгоорой.
“Ёс ..................................... дагах ёстой” гэсэн санааг ..........................
A.
уламжлаа, уламжиллаа
B.
уламжиллаа, уламжлалаа
C.
уламжлалаа, уламжиллаа
D.
уламжлаа, уламжлалаа
E.
уламжлалаа, уламжлаа
Л.Түдэв “Оройгүй сүм” романы дараах хэсгээс шашны хам сэдвийг илтгэх үг хэллэгийг олоорой.
“Хоосон чанарын ухаан бясалган үйлдэх нь нисванис бүхнийг барах, бурхны хутаг олох мөн буюу эсвээс биш буюу?” гэж төвөдөөр асуулаа. Гурван хэлээр гурав давтан асуухад тэр үг хэлж эс чадав.
A.
төвөдөөр асуух
B.
гурван хэлээр асуух
C.
бурхны хутаг олох
D.
гурав давтан асуух
E.
бясалган үйлдэх
Л.Түдэв “Оройгүй сүм” романы дараах хэсэгт Санжийн ямар зан чанар илэрч байна вэ?
“Энэ Пансан яасан атаархуу амьтан бэ? Зиндааныхан маань цөм л баяр хөөр болж байхад энэ л ганцаараа пад хар царайлчхаад бас юу гээд байгаа юм бэ? Бурхны номоос авсан үгээрээ над гайхуулах гэсэн юм болов уу?” гэж Санж дотроо бодлоо.
A.
хөөргөн хөвсөргөн
B.
хянуур хянамгай
C.
буурь суурьтай
D.
атаархуу жөтөөрхүү
E.
санаа муутай
Л.Түдэв “Оройгүй сүм” романы доорх орчин нөхцөл нь төвөд лам нарын ямар байдлыг тодотгож байна вэ?
Санж Төвөдөд ирж, олон эрдэмт лам нартай төвөд, сингалаар ном хаялцан, тэднийг хариу хэлж чадахааргүй болгосондоо сэтгэл өег байлаа. |
Монголын нэг лам ном хаялцаж, Бэрээвин хийдийнхнийг ийнхүү паг суулгасан тухай үг Лхас даяар тархав. |
A.
төвөдөөр ном хаялцахдаа муу
B.
сингалаар ном хаялцахдаа муу
C.
Лхас даяар цуу үг тараадаг
D.
хариу хэлж чаддаггүй
E.
эрдэм ухаан дулимаг
С.Дашдооров “Бууж мордох хорвоо” өгүүллэгийн “Өвгөнийг хөдөөлүүлэхэд газар газраас бишгүй хүн ирж, ах дүү үр хүүхэд нь цөмөөрөө л байж байна” гэсэн хэсгээс илрэх санааг олоорой.
A.
Ах дүү, найз нөхөд олонтойг харуулсан.
B.
Нутаг усандаа алдартай байсныг харуулсан.
C.
Ангааг буянтай хүн байсныг харуулсан.
D.
Нутаг ус нь аятай сайхан газар байсныг харуулсан.
E.
Ангааг элбэг дэлбэг амьдарсан хүн гэдгийг харуулсан.
С.Дашдооров “Бууж мордох хорвоо” өгүүллэгээс үндэсний ижилсэл буюу монгол хүний зан заншил, сэтгэл зүйн өвөрмөц онцлогийг илэрхийлсэн хэсгийг олоорой.
A.
Төгөөгийнхөөс хоёр зузаан гүвээ давах нь хагас өртөө зайтайн шинж.
B.
Түүний замд халуун хошуут мал таарсан нь ажил бүтэхийн шинж.
C.
Хоногийн дараа үд хэвийж байхад Самбаа ирлээ.
D.
Газар газраас ах дүү, үр хүүхэд нь цөмөөрөө ирлээ.
E.
Энэ л зэрэглээ наадсан талд төрж, эрийн цээнд хүрсэн.
С.Дашдооров “Бууж мордох хорвоо” өгүүллэгт: Төгөө өвгөний “Хүн өөрсдөө мэдэхгүйгээс биш бие биедээ хэчнээн өртэй байх юм бэ дээ” гэж хэлсэн нь ямар утгыг агуулж байна вэ?
A.
Хүмүүс бие биедээ өртэй байдгийг
B.
Хүмүүс нэгэндээ өртэйгөө мэддэггүйг
C.
Хүний тусыг санаж явдгийг
D.
Хүний дурсамж санаашралыг
E.
Хүний сэтгэл хөдлөлийг
“Хайку” төрлийн шүлгийг олоорой.
A.
Яг замын хажууд
Ягаахан цэцэг дэлгэрчээ
Яая гэх вэ, морь минь идчихлээ.
B.
Хайр сэтгэл, шударга үнэнийг хан тэнгэрээс
Харамгүй хүртээж, энэ л бүсгүйд цогцлуулжээ
Хараад ханашгүй гоо үзэсгэлэнг цэцэглүүлжээ.
C.
Үхэх төрөхийн утга учир оньсого мэт
Үзтэл мэргэд утга учрыг нь олж чадсангүй
Битүү цагаригийн эхлэл, төгсгөл хаана байнам
Бид хаанаас ирсэн, хаашаа одох вэ?
D.
Чиний явах сайн замыг, үүл чамдаа зааж өгье би
Чихэнд шингээж захих үгээ дараагаар нь хэлж өгье.
E.
Хээлэн үлээх салхи
Нимгэн мандлыг бидэрлэнэ
Зөөлөн исгэрэх шагшуурга
Хөнгөн уйтгар төрүүлнэ.
Өгүүлбэрийг зөв уншсаныг олоорой.
A.
Монгол бичиг бол соёлын түүхэн уламжлалыг тээн авч явдаг.
B.
Монгол бичиг бол соёлын түүхэн уламжлалыг даан авч явдаг.
C.
Монгол бичиг бол соёлын түүхэн уламжлалыг тэгнэн авч явдаг.
D.
Монгол бичиг бол соёлын түүхэн уламжлалыг даган авч явдаг.
E.
Монгол бичиг бол соёлын түүхэн уламжлалыг тахин авч явдаг.
Холбоо үгийг зөв уншсаныг олоорой.
A.
хөөрхий гүү
B.
хөөрөх хөө
C.
хөөрхий хүү
D.
хөөрөнгүй хүү
E.
хөөрхөн гүү
“илт” хэмээх үгийг зөв бичсэн нь аль вэ?
A.
B.
C.
D.
E.
Галигийг үндэсний бичигт зөв буулгасныг олоорой.
“Эхэ хүмүн-ү дөлүгэн агаши занг”
A.
B.
C.
D.
E.
“ ” нөхцөлийг залгасан зүй тогтлыг ажиглаад, тохирох үгийг олоорой.
A.
B.
C.
D.
E.
“багш” гэсэн үгийг хамаатуулах нөхцөлөөр зөв хувилгасныг олоорой.
A.
B.
C.
D.
E.
Олноороо үйлдэх утга илэрхийлсэн үгийг олоорой.
A.
B.
C.
D.
E.
“үйл үндэс + цагаар төгсгөх нөхцөл” гэсэн бүтэцтэй үгийг олоорой.
A.
B.
C.
D.
E.
“эх” хэмээх үгийг утгаар нь зөв ялгасныг олоорой.
A.
B.
C.
D.
E.
“барометр” хэмээх үгийн зөв бичлэгийг олоорой.
A.
B.
C.
D.
E.